22 Ağustos 2007 Çarşamba

Bolivya'dan Peru'ya yardım kampanyası

Bolivya Devlet Başkanı Evo Morales ülkesinde geçen hafta gerçekleşen depremden etkilenen Perululara yardım kampanyası başlatılacağını söyleyerek, ilk olarak kendisi ve kabinesinin maaşlarının yarısını bağışlayacağını açıkladı.

resimDIŞ HABERLER Bolivya Devlet Başkanı Evo Morales kendisi ve kabinesinin maaşlarının yarısını geçen hafta Peru'da gerçekleşen yaklaşık 500 kişinin ölümüne neden olan depremde evsiz kalan ailelere göndereceklerini açıkladı.

Morales yaptığı açıklamada, "Peru daima bize karşı dayanışma göstermiştir. Sunacağımız ilk yardım, devlet başkanı ve yardımcıları maaşlarının yüzde 50'si olacak" dedi. Morales ayrıca bütün bakanların ve bakan yardımcılarının da maaşlarının yüzde 25'ini bağışlayacaklarını söyleyerek bütün Bolivyalıları acil durum fonlarına yardım için bağış yapmaya çağırdı. Morales, "Perulu kardeşlerimizi yüzüstü bırakamayız" diyerek, Perululara yardım edilmesi için ulusal bir kampanya başlatılacağını söyledi.

Bolivya hükümeti geçen hafta Peru'ya bir uçakla malzeme ve yardım için gönüllüler gönderdi. Geçen hafta Peru'nun Pasifik sahilindeki birçok şehri vuran depremde on binlerce insan evsiz kaldı. Birçok Latin Amerika ülkesi Peru'ya ilaç, gıda, su, çadır ve kıyafet gibi yardım malzemeleri taşıyan uçaklar gönderdi. Uluslararası kuruluşların da harekete geçtiği felaket için Morales, "Uluslararası yardım, doğal bir felaket olduğunda her zaman yeterli değildir; fakat küçük de olsa bir bağış depremden etkilenmiş ailelere yardım edecektir" şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok: